warning from HIM !


                   ASALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHIWABARAKATU !
*jawab salam tuh !

tanak ckp banyak , korg bace lah kt bawah nih ;



AMARAN dari ALLAH ...DIDALAM MULUT BAYI

by Nadia Ahmad Tarmizi on Saturday, January 8, 2011 at 12:28pm
AMARAN dari ALLAH ...DIDALAM MULUT BAYI
AMARAN dari ALLAH ...DIDALAM MULUT
BAYI.... - please read!!!.. TRUE STORY

Message: Begini ceritanya.... Sahabat saya tu seorang guru
di salah sebuah sekolah di Malaysia. Sahabat saya tu mempunyai
seorang kawan Cina yang sama mengajar macam dia. Kawan Cinanye kata , dia telah terbaca berita di akhbar Cina
baru-baru ini yang mengatakan ada seorang bayi cina baru saja lahir dalam keadaan mulutnye seperti berjahit tapi takdelah kesan jahit. Cuma mulutnye tertutup rapat. Jadi doktor bersepakat untuk membedah bayi Cina tersebut.

Ketika dalam pembedahan, mulutnye berjaya dibedah tapi ada sesuatu yang amat memeranjat yang berada di dalam mulut
bayi tersebut..............Nak tahu ape dia???????? Doktor yang membedah bayi tersebut telah menemui sehelai kertas kecil yang didalam kandungannye bertulis dalam tulisan cina..nak tahu tak ape kandungannye??? Didalam kertas tersebut telah menyebut dalam tulisan cina yang berbunyi "Ingatlah wahai manusia ,
sesungguhnye Hari Kiamat akan menjelma tidak lama lagi"
Maka terperanjat lah doktor cina tersebut sebab bayi tersebut memang sejak dilahirkan memang mulutnye tertutup. Jadi
tiada bukti mengatakan ada orang yang meletakkan kertas kecil tersebut. Jadi memanglah terbukti bahawa kuasa
Allah Yang Maha Besar menciptakan bayi tersebut sedemikian rupa untuk memberi maklumat kepada manusia tentang
ketibaan hari kiamat.. Sesungguhnye Allah Maha Bekuasa untuk
memberikan agar bertaubat. Jadi sesungguhnye Allah sebenarnye masih sayangkan kita kerana telah memberi maklumat tersebut...

Adakah anda percaya ?Dalam keadaan ini , cuba kita renungkan
pada zaman Rasullulah s.a.w Allah telah memberikan petunjuk kecil tentang tanda-tanda hari kiamat sejak zaman nabi-nabi dulu lagi.Contonhye lelaki kawin sama lelaki begitulah sebaliknye.
Dan didalam Al-Qur'an sendiri telah mengatakan bahawa tanda tanda hari kiamat ialah apabila orang islam! sendiri yang membenci islam dan menentangnye. Ini telah terbukti pada zaman sekarang di negara kita.Jadi secara amnye... sebenarnye hari kiamat akan menjelma tidak lama lagi tapi kita tak tahu bila. Cuma rasullullah ada menyebut hari kiamat akan datang pada hari Jumaat tapi tak tahu bila...........Tapi kita hairan kenapa akhbar melayu tiada berita ini.Ini adalah disebabkan pemerintah tak mahu akan menjadi kecoh di negara ini. Jadi sama-samalah kita
renungkan bersama sesungguhnye berita itu adalah merupakan satu bonus daripada Allah terhadap manusia agar bersiap
sedia.....untuk menanti ketibaan hari kiamat....................

Seperkara lagi ialah berkenaan salah satu tanda kiamat iaitu akan berlaku gempabumi di tiga tempat ....timur tengah,barat dan timur.Waktu itu baru Turki dan Taiwan.Tup..tup..Mexico di landa gempabumi yang dasyhat juga seminggu. Dan Allahyarham
Ustaz Taha pernah berkata sekitar lima tahun lepas salah satu tanda kiamat akan berlaku kekecohan di Indonesia
dan Turki. Sama sama kita renungkan...buktinya jelas makin nyata dari hari ke hari....sabarlah menanti.....sekian


-act aku jumpe note nih kat fb ! ade sorg kawan aku nih post , cam menarikk aku bace lahh ,wahhh tekejot kan kan ?
scary nak mati kan kan ? tak scary ? wtf ?  ishh2 , 
bnyak bnyak lah betaubat wehh , ye aku pon kne bnyak betaubat sekali tahu tuh ! bumi siez nak tebalik dah takott :0

p/s ; jangan marah aku kalau mnde nih menipu , aku cume share jeh . kalau betol sila sayang aku sbb btaw , hee :D

7 comments:

chah said...

ya Allah... takutnyer. same2 kita tgktkn amal

arekymz mukmeen said...

nice one.
tiada yg mustahil apabila ianya tentang ALLAH.

mokcik muda cerite said...

chah ; mmg seram giler kan ? ingat2 lah ALLAH ;D

mokcik muda cerite said...

AREKYMZ MUKMEEN ; betol tuh , nothink imposible kalau dah ALLAH nak jadikn ttp jadik !

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ said...

nak share! hee~

btw. dtg sini polo u..~ :)

Cik Yana said...

Memang dah banyak tanda nak kiamat. Dan cik Yana setuju, media tempatan kita tak banyak siar berita-berita kebesaran Tuhan ni. Benda-benda tak senonoh tu banyakla tunjuk. Tiap-tiap hari tunjuk.

Lots of Love,
Cik Yana

mokcik muda cerite said...

cik yana ; setuju gilaa ! psl artis belambakk xcukop mukesurat !

Post a Comment