Ngumpatan .

                                                             Asalamualaikum .


Wuhuuu , rase macam keajaiban aku update blog , aku pon lupe yang aku nih blogger rupanya.huahua . So, alang alang kerajinan hupdate blog aku nih masih ade , aku nak bukak story pasal ngumpat ! Woww , Cik Minah yang pepetang dok gosip tuh harus bace nih , eh Wajib !


Actually , aku bukanlah nak cerita ape sangat ponn, cume ape yang aku perasan orang sekarang suka Bercakap even aku sendiri pon memang tak boleh dok diam .. Kejap kang bebel sane sini kan ? aku tau lahhh -,- tapi bukan itu persoalannye sekarang, kekadang kita perasan tak time kita dok potpetpotpet , TERmengutuk lah orang tuuu , tak memasal dapat dosa kering !


Pada pandangan aku lah kan, cehh orang dok ngumpat nih bersebab!  takkan dia tetibe nak sembur kau kot kan ? Antara faktor-faktor nye ialah (bajetnye aku) 


-First , tak puas hati.  maybe kau buat dia sakit hati ke, so dia pon sakitlah hati dengan kau.
-Second , nyampah. maybe dia memang sakit hati dengan kau.
-Third, dengki. this is possible , sangat !
-Fourth, cemburu iri hati dan sebagainyaaa .


ini bagi aku lah, tatau lah korang punye pendapat. Tapi yang penting, korang mengutuk cemane sekali ponggg , dosanyee same. And people yang korang umpatkan tuhh senang hati dapat pahala kering . haha So pikirkan lah . Tipu kalau aku tak pernah gosip but ce pikirkan kalau orang kutuk kau , cemane hati kau ? Sakit kan ? Macam tuh lah orang yang kau ngumpat tuh rase wehh . 


Lastlyy , dosa mengumpat hanya boleh dimaafkan melalui orang yang diumpatnya. Selagi dia tak maafkan selagi tuh lah kita berdosa.

Happy Life without condemn People :)







No comments:

Post a Comment